Er du træt af at kaste penge efter nye kunder, mens dine eksisterende kunder føler sig oversete? Det er på tide at vende op og ned på din salgsstrategi. Ved at implementere principper fra adfærdsdesign kan du skabe en mere balanceret og effektiv salgsproces, der både tilgodeser nye og eksisterende kunder.
Gratis bog om kundeoplevelser
- Lær hvordan du bliver den virksomhed, som kunderne elsker at anbefale
- Lær hvordan du håndterer utilfredse kunder
- Bliv bedre til at fastholde og udvikle jeres tilfredse kunder
Mersalg er ikke bare et buzzword – det er en guldmine
Mens dine konkurrenter slås om nye kunder, har du allerede en guldgrube af potentiale lige foran dig. Dine eksisterende kunder er din mest værdifulde ressource, og de er klar til at købe mere af dig – hvis du bare giver dem chancen.
Hvorfor fokuserer så mange virksomheder stadig på at erobre nye markeder, når de kunne få så meget mere ud af de kunder, de allerede har?
Er det fordi, at de er bange for at virke påtrængende? Eller er det fordi, at de ikke ved hvordan? Uanset årsagen, er det på tide at ændre kurs.
Her er den bitre sandhed:
- Nye kunder koster en bondegård – Undersøgelser viser, at det typisk koster 5-8 gange mere at tiltrække en ny kunde end at beholde en eksisterende.
- Vil du sælge et nyt produkt til en ny kunde viser undersøgelser, at det typisk koster helt op til 12-16 gange mere end at sælge et nyt produkt til en eksisterende.
- Eksisterende kunder er guld værd. De kender allerede dit brand, og de er mere tilbøjelige til at købe igen.
- Mersalg er en win-win. Der er en korrelation mellem forøgelsen af kundeengagementet og NPS-scoren.
Så hvordan kommer du i gang med mersalg?
Her er nogle gode tips til at komme i gang med mersalg:
- Kend din kunde bedre end din egen lomme. Brug data, analyser og personlige samtaler til at forstå deres behov og ønsker.
- Gør det nemt at sige ja – jo flere valg er lig med intet valg. Fjern alle hindringer for købet, og præsentér kun én løsning.
- Byg tillid gennem personlig service. Vis dine kunder, at du værdsætter dem, og de vil gerne blive ved med at handle hos dig.
Vil du vide mere om mersalg og adfærdsdesign?
Kunne du tænke dig at vide, hvordan man så eksekverer punkt 1-3 med 2 specifikke adfærdsdesign, så kontakt os på +45 26150842 eller info@salesculture.dk.
Hos Salesculture tilbyder vi masterclasses, virksomhedsforløb, workshops m.v. inden for bl.a. adfærdsdesign og salgstræning.
Kontakt os uforpligtende
Hvis du vil vide mere eller har spørgsmål om vores virksomhedsforløb, er du velkommen til at kontakte os uforpligtende via formularen nedenfor. Vi vil afdække jeres behov for at skræddersy det optimale forløb til jer.
”Salesculture har trænet vores globale retail-organisation med henblik på at skabe nærværende og værdifulde kundeoplevelser. Adfærdsdesign og DiSC-personprofiler til hver enkelt deltager har medført et særligt målrettet og meningsfuldt forløb, som ruster organisationen til at agere og tilpasse os i en virkelighed, som konstant ændrer kontekst.”
Kathrine Nordstjerne
Global Retail Director hos Lakrids by Bülow.