Salgskultur
Hænger kulturen i jeres virksomhed sammen? Eller er der et gab mellem den eksisterende kultur og den ønskede kultur?
Ordet kultur er ofte defineret som et sammensurium af vaner, holdninger og det, der lever i væggene”. Eller, som vi siger: ”kultur er et fint ord for adfærd”. Vi hjælper jer med at sætte den på formel, så I kan bruge den strategisk.
-
Varighed
Workshoppen varer 2 dage
-
Målgruppe
Workshoppen henvender sig til hele organisationer, virksomheder, divisioner og teams, som ønsker at forstærke deres salgskultur.
Kontakt os
Hvis du er interesseret i dette virksomhedsforløb, kan du kontakte os her. Herefter vil vi kontakte dig, og sammen afdækker vi jeres behov, så vi kan skræddersy et optimalt forløb til jer.
Indhold
En knivskarp kultur, der er klart defineret, operativ og nærværende for alle, kan i sidste ende betyde de 3-4% ekstra, der skal til for at stå øverst på sejrsskamlen. På denne workshop giver vi dig redskaberne til at få defineret jeres kultur, så den står klart og tydeligt for alle i organisationen.
Ved at gennemføre og implementere værktøjerne fra workshoppen, sikrer du, at du forøger styring og bevidstgørelse omkring selve adfærden i virksomheden. Det giver dig mulighed for at øge både motivation, forståelse og selvstændighed på alle niveauer – og for alle ansatte.
Derudover får du
- En klar forståelse for de drivere, der har en positiv påvirkning på en stærk salgskultur.
- Udarbejdet jeres egen nye kulturvision baseret på kerneværdier og kompetencer
- Værktøjerne til at sikre den rette adfærd i organisationen, så strategien kan flyde gnidningsfrit ned igennem hele organisationen.
- Model til at identificere gab mellem eksisterende og ønsket kultur.
- Nye målepunkter og systemer som sikrer, at I altid kan vurdere, om I er ”on-culture” eller ”off-culture”.
”Deltagelsen i workshoppen har flyttet os meget rent salgsmæssigt. Vi har blandt andet fået et fælles sprog, der gør os i stand til bedre at sparre med hinanden. Samtidig er det blevet nemmere for lederne at udpege de steder, hvor sælgerne har mere potentiale. Selvom vi måske ikke direkte kan sætte tal på, er der ingen tvivl for mig om, at denne workshop har boostet vores salg”
Kasper Rubæk
CCO hos Business Danmark