Kommunikation og konflikthåndtering med DiSC
Du lærer om kommunikation og samtaleteknik, så du får bedre forståelse for andres situation og kan håndtere konflikter i forhold til kunder og kolleger på en god måde.
Du får bl.a. svar på, hvorfor du ikke skal behandle andre, som du gerne selv vil behandles. Hvordan kan du styre dine omgivelser og styre mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd. Endvidere arbejder vi med, at deltageren kan anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kunder.
-
Varighed
Masterclassen varer 2 dage.
-
Målgruppe
Kundevendte medarbejdere i salgs-, service- og retail organisationer.
Kontakt os
Hvis du er interesseret i dette virksomhedsforløb, kan du kontakte os her. Herefter vil vi kontakte dig, og sammen afdækker vi jeres behov, så vi kan skræddersy et optimalt forløb til jer.
Indhold
Derudover kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres arbejdssituationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde – til glæde for dig, din virksomhed, dine medarbejdere og dine kunder. Og måske endda din ægtefælle og dine børn.
DiSC-profilen er intuitiv og let at forstå, og det gør det nemt at bruge den som værktøj til udvikling af din egen effektivitet – også når kurset er slut. Du vil lære, hvordan du skaber endnu bedre relationer til dine kunder, kollegaer eller medarbejdere. Og du får en større forståelse for, hvorfor andre handler, som de gør, og det giver øget rummelighed i mødet med andre mennesker.
Derudover får du
- Bedre forståelse for din egen kommunikationsstil.
- Større bevidsthed om, hvad der motiverer dig og ikke mindst hvorfor.
- Indsigt i, hvordan du hurtigt skaber øget sympati og tillid i dine omgivelser.
- Indsigt i, hvordan du med fordel kan tilpasse dine præsentationer til andre typologier.
- Træning i at håndtere konflikter og løse problemer med forskellige typologier.
- Identifikation af konflikthåndteringsstrategier baseret på DiSC typologier.
- Færdigheder til behandling af indvendinger.
- Færdigheder til behandling af reklamationer.
“Vi har efter forløbet vækstet omsætningen til indeks 125. Det er unødvendigt at sige, at vi er godt tilfredse med forløbet med Salesculture.”
Brian Tøttrup
Butiksejer i Skoringen